Paikalla olevat käyttäjät
Yhteensä 2 käyttäjää paikalla :: 0 Rekisteröitynyttä, 0 Piilotettua ja 2 Vierailijaa Ei
[ Näytä koko lista ]
Eniten samanaikaisesti paikalla on ollut 37 käyttäjää, tämä oli La 26 Loka 2024 - 7:43
Viimeisimmät aiheet
Haku
Viikon aktiivisimmat kirjoittajat
No user |
Formula 1 kausi 2013
+3
#83 JuhohFin
#26 Coke
Sapwe
7 posters
Sivu 1 / 10
Sivu 1 / 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Formula 1 kausi 2013
Formula 1 2013 Tallit
Auto: RB9
Moottori: Renault
Auton julkistus: RB9 3.2.2013 - Milton Keynes, Iso-Britannia
Auto: F138
Moottori: Ferrari
Auton julkaisu: 2.2.2013 - Maranello, Italia
Auto: MP4-28
Moottori: Mercedes
Auton julkaisu: 31.1.2013 - Woking, Iso-Britannia
Auto: E21
Moottori: Renault
Auton julkaisu 28.1.2013 - Enstone, Iso-Britannia.
Autosta lisää kuvia täältä
Auto: W04
Moottori: Mercedes
Auton julkistus: 4.2.2013 - Jerez, Espanja
Auto: C32-Ferrari
Moottori: Scuderia Ferrari
Auton julkistus: 2.2.2013 - Hinwil, Sveitsi
Auto: VJM06
Moottori: Mercedes
Auton julkistus: 1.2.2013 - Silverstone, Iso-Britannia
Auto: FW35
Moottori: Renault
Auton julkistus: 19.2.2013
Auto: STR8
Moottori: Scuderia Ferrari
Auton julkistus: 5.2.2013 - Jerez, Espanja
Auto: CT03
Moottori: Renault
Auton julkistus: 5.2.2013 - Jerez, Espanja
Auto: MR02
Moottori: Cosworth
Auton julkistus: 5.2.2013
Kuljettajien pistetilanne 19/19
1. Sebastian Vettel 397
2. Fernando Alonso 242
3. Mark Webber 199
4. Lewis Hamilton 189
5. Kimi Räikkönen 183
6. Nico Rosberg 171
7. Romain Grosjean 132
8. Felipe Massa 112
9. Jenson Button 73
10. Nico Hülkenberg 51
11. Sergio Pérez 49
12. Paul di Resta 48
13. Adrian Sutil 29
14. Daniel Ricciardo 20
15. Jean-Éric Vergne 13
16. Esteban Gutierrez 6
17. Valtteri Bottas 4
18. Pastor Maldonado 1
Valmistajien pistetilanne 19/19
1. Red Bull Racing 596
2. Mercedes 360
3. Ferrari 354
4. Lotus 315
5. McLaren 122
6. Force India 77
7. Sauber 57
8. Toro Rosso 33
9. Williams 5
10. Marussia 0
11. Caterham 0
Tallivaihdokset
Lewis Hamilton (McLaren) ▶ Mercedes
Sergio Pérez (Sauber) ▶ McLaren
Nico Hülkenberg (Force-India) ▶ Sauber
Charles Pic (Marussia) ▶ Caterham
Uudet kuljettajat
Esteban Gutiérrez (Sauber)
Valtteri Bottas (Williams)
Max Chilton (Marussia)
Jules Bianchi (Marussia)
Giedo van der Garde (Caterham)
Paluun tekevät kuljettajat
Adrian Sutil (Force India)
Lopettaneet kuljettajat
Kamui Kobayshi (Sauber) ▶ Le Mans(?)
Timo Glock (Marussia) ▶ DTM
Michael Schumacher (Mercedes) ▶ Eläkkeelle
Heikki Kovalainen (Caterham) ▶ Golf/Pirellin testikuski(?)
Bruno Senna (Williams) ▶ FIA World Endurance Championship
Pedro De La Rosa (HRT) ▶ Ferrarin testikuski
Vitaly Petrov (Caterham) ▶ ?
Narain Karthikeyan (HRT) ▶ ?
Testit
Jerez: 5.2-8.2
Barcelona: 19.2-22.2
Barcelona: 28.2-3.3
Formula 1 2013 Kilpailukalenteri
17.3 Australian GP (Voittaja: Kimi Räikkönen - Lotus)
24.3 Malesian GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
14.4 Kiinan GP (Voittaja: Fernando Alonso - Ferrari)
21.4 Bahrainin GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
12.5 Espanjan GP (Voittaja: Fernando Alonso - Ferrari)
26.5 Monacon GP (Voittaja: Nico Rosberg - Mercedes)
9.6 Kanadan GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
30.6 Britannian GP (Voittaja: Nico Rosberg - Mercedes)
14.7 Saksan GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
28.7 Unkarin GP (Voittaja: Lewis Hamilton - Mercedes)
25.8 Belgian GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
8.9 Italian GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
22.9 Singaporen GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
6.10 Korean GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
13.10 Japanin GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
27.10 Intian GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
3.11 Abu Kebabin GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
17.11 Yhdysvaltain GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
24.11 Brasilian GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
Rengastoimittaja: Pirelli
Super-pehmeä
Pehmeä
Keskikova
Kova
Välikeli
Sadekeli
Moottoritoimittajat:
Renault 4kpl (Red Bull, Lotus, Caterham, Williams),
Mercedes 3kpl (Mercedes GP, McLaren, Force-India),
Ferrari 3kpl (Ferrari, Sauber, Toro Rosso), ja
Cosworth 1kpl (Marussia,HRT)
Tämä on 64. maailmanmestaruuskausi, ja viimeinen jolloin sarjassa käytetään nykyisiä 2,4-litraisia V8-moottoreita. Kaudesta 2014 alkaen tallit tulevat käyttämään 1,6-litraisia V6
by Coke & Sapwe
Auto: RB9
Moottori: Renault
Auton julkistus: RB9 3.2.2013 - Milton Keynes, Iso-Britannia
Auto: F138
Moottori: Ferrari
Auton julkaisu: 2.2.2013 - Maranello, Italia
Auto: MP4-28
Moottori: Mercedes
Auton julkaisu: 31.1.2013 - Woking, Iso-Britannia
Auto: E21
Moottori: Renault
Auton julkaisu 28.1.2013 - Enstone, Iso-Britannia.
Autosta lisää kuvia täältä
Auto: W04
Moottori: Mercedes
Auton julkistus: 4.2.2013 - Jerez, Espanja
Auto: C32-Ferrari
Moottori: Scuderia Ferrari
Auton julkistus: 2.2.2013 - Hinwil, Sveitsi
Auto: VJM06
Moottori: Mercedes
Auton julkistus: 1.2.2013 - Silverstone, Iso-Britannia
Auto: FW35
Moottori: Renault
Auton julkistus: 19.2.2013
Auto: STR8
Moottori: Scuderia Ferrari
Auton julkistus: 5.2.2013 - Jerez, Espanja
Auto: CT03
Moottori: Renault
Auton julkistus: 5.2.2013 - Jerez, Espanja
Auto: MR02
Moottori: Cosworth
Auton julkistus: 5.2.2013
Kuljettajien pistetilanne 19/19
1. Sebastian Vettel 397
2. Fernando Alonso 242
3. Mark Webber 199
4. Lewis Hamilton 189
5. Kimi Räikkönen 183
6. Nico Rosberg 171
7. Romain Grosjean 132
8. Felipe Massa 112
9. Jenson Button 73
10. Nico Hülkenberg 51
11. Sergio Pérez 49
12. Paul di Resta 48
13. Adrian Sutil 29
14. Daniel Ricciardo 20
15. Jean-Éric Vergne 13
16. Esteban Gutierrez 6
17. Valtteri Bottas 4
18. Pastor Maldonado 1
Valmistajien pistetilanne 19/19
1. Red Bull Racing 596
2. Mercedes 360
3. Ferrari 354
4. Lotus 315
5. McLaren 122
6. Force India 77
7. Sauber 57
8. Toro Rosso 33
9. Williams 5
10. Marussia 0
11. Caterham 0
Tallivaihdokset
Lewis Hamilton (McLaren) ▶ Mercedes
Sergio Pérez (Sauber) ▶ McLaren
Nico Hülkenberg (Force-India) ▶ Sauber
Charles Pic (Marussia) ▶ Caterham
Uudet kuljettajat
Esteban Gutiérrez (Sauber)
Valtteri Bottas (Williams)
Max Chilton (Marussia)
Jules Bianchi (Marussia)
Giedo van der Garde (Caterham)
Paluun tekevät kuljettajat
Adrian Sutil (Force India)
Lopettaneet kuljettajat
Kamui Kobayshi (Sauber) ▶ Le Mans(?)
Timo Glock (Marussia) ▶ DTM
Michael Schumacher (Mercedes) ▶ Eläkkeelle
Heikki Kovalainen (Caterham) ▶ Golf/Pirellin testikuski(?)
Bruno Senna (Williams) ▶ FIA World Endurance Championship
Pedro De La Rosa (HRT) ▶ Ferrarin testikuski
Vitaly Petrov (Caterham) ▶ ?
Narain Karthikeyan (HRT) ▶ ?
Testit
Jerez: 5.2-8.2
Barcelona: 19.2-22.2
Barcelona: 28.2-3.3
Formula 1 2013 Kilpailukalenteri
17.3 Australian GP (Voittaja: Kimi Räikkönen - Lotus)
24.3 Malesian GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
14.4 Kiinan GP (Voittaja: Fernando Alonso - Ferrari)
21.4 Bahrainin GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
12.5 Espanjan GP (Voittaja: Fernando Alonso - Ferrari)
26.5 Monacon GP (Voittaja: Nico Rosberg - Mercedes)
9.6 Kanadan GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
30.6 Britannian GP (Voittaja: Nico Rosberg - Mercedes)
14.7 Saksan GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
28.7 Unkarin GP (Voittaja: Lewis Hamilton - Mercedes)
25.8 Belgian GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
8.9 Italian GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
22.9 Singaporen GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
6.10 Korean GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
13.10 Japanin GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
27.10 Intian GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
3.11 Abu Kebabin GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
17.11 Yhdysvaltain GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
24.11 Brasilian GP (Voittaja: Sebastian Vettel - Red Bull)
Rengastoimittaja: Pirelli
Super-pehmeä
Pehmeä
Keskikova
Kova
Välikeli
Sadekeli
Moottoritoimittajat:
Renault 4kpl (Red Bull, Lotus, Caterham, Williams),
Mercedes 3kpl (Mercedes GP, McLaren, Force-India),
Ferrari 3kpl (Ferrari, Sauber, Toro Rosso), ja
Cosworth 1kpl (Marussia,
Tämä on 64. maailmanmestaruuskausi, ja viimeinen jolloin sarjassa käytetään nykyisiä 2,4-litraisia V8-moottoreita. Kaudesta 2014 alkaen tallit tulevat käyttämään 1,6-litraisia V6
by Coke & Sapwe
Viimeinen muokkaaja, SAP pvm Su 6 Loka 2013 - 4:56, muokattu 24 kertaa
Sapwe- Viestien lukumäärä : 310
Points : 5977
Join date : 24.01.2012
Ikä : 28
Paikkakunta : Tuusula
Vs: Formula 1 kausi 2013
Bottaksen Williams-sopimukselle virallinen vahvistus
Suomen Valtteri Bottas ajaa Williams-tallin kilpakuljettajana formula ykkösissä ensi kaudella.
Talli vahvisti keskiviikkona Bottaksen ja venezuelalaisen Pastor Maldonadon kilpakuljettajikseen kaudelle 2013.
Bruno Senna joutuu näin lähtemään pois Williamsilta Bottaksen tieltä.
- On aina ollut minun elinikäinen unelmani kilpailla formula ykkösissä. Kun pystyn tekemään sen yhdessä lajin legendaarisimmista talleista, on se uskomattoman erityistä, Bottas hehkutti.
23-vuotias Bottas on työskennellyt viimeksi kuluneet kolme vuotta Williamsin testikuljettajana. Päättyneellä F1-kaudella hän ajoi 15 kertaa GP-viikonloppujen perjantaiharjoituksissa.
- Olen todella nauttinut tähänastisista kolmesta vuodestani Williamsilla ja tunnen oloni kotoisaksi täällä, joten tavoitteenani oli aina pystyä täällä 2013 ja edetä kilpakuljettajaksi. Odotan innolla F1-urani käynnistymistä, Bottas sanoo.
Nastolasta kotoisin oleva Bottas nousi kilpa-autoilumaailman kuumimpien nuorten kuljettajien joukkoon voittamalla GP3-sarjan mestaruuden kaudella 2011. F3-luokassa Bottas voitti arvostetun Formula 3 Masters -kilpailun ensimmäisenä kuljettajana kahtena peräkkäisenä vuonna 2009 ja 2010. Formula Renault -luokassa hän ajoi Eurocupin voittoon 2008. Kuljettajamanagerina toimiva kaksinkertainen maailmanmestari Mika Häkkinen ryhtyi tukemaan Bottaksen urakehitystä vuonna 2008.
MTV3
Suomen Valtteri Bottas ajaa Williams-tallin kilpakuljettajana formula ykkösissä ensi kaudella.
Talli vahvisti keskiviikkona Bottaksen ja venezuelalaisen Pastor Maldonadon kilpakuljettajikseen kaudelle 2013.
Bruno Senna joutuu näin lähtemään pois Williamsilta Bottaksen tieltä.
- On aina ollut minun elinikäinen unelmani kilpailla formula ykkösissä. Kun pystyn tekemään sen yhdessä lajin legendaarisimmista talleista, on se uskomattoman erityistä, Bottas hehkutti.
23-vuotias Bottas on työskennellyt viimeksi kuluneet kolme vuotta Williamsin testikuljettajana. Päättyneellä F1-kaudella hän ajoi 15 kertaa GP-viikonloppujen perjantaiharjoituksissa.
- Olen todella nauttinut tähänastisista kolmesta vuodestani Williamsilla ja tunnen oloni kotoisaksi täällä, joten tavoitteenani oli aina pystyä täällä 2013 ja edetä kilpakuljettajaksi. Odotan innolla F1-urani käynnistymistä, Bottas sanoo.
Nastolasta kotoisin oleva Bottas nousi kilpa-autoilumaailman kuumimpien nuorten kuljettajien joukkoon voittamalla GP3-sarjan mestaruuden kaudella 2011. F3-luokassa Bottas voitti arvostetun Formula 3 Masters -kilpailun ensimmäisenä kuljettajana kahtena peräkkäisenä vuonna 2009 ja 2010. Formula Renault -luokassa hän ajoi Eurocupin voittoon 2008. Kuljettajamanagerina toimiva kaksinkertainen maailmanmestari Mika Häkkinen ryhtyi tukemaan Bottaksen urakehitystä vuonna 2008.
MTV3
Sapwe- Viestien lukumäärä : 310
Points : 5977
Join date : 24.01.2012
Ikä : 28
Paikkakunta : Tuusula
Vs: Formula 1 kausi 2013
Purkka-Pena kirjoitti:Coke voi sit täydentää tän avausviestin..
Ei oo oikeuksia, pitää kysästä Arskalta saanko oikeudet.
#26 Coke- Ylläpitäjä
- Viestien lukumäärä : 3859
Points : 9721
Join date : 21.01.2012
Ikä : 28
Vs: Formula 1 kausi 2013
coke kirjoitti:Coke voi sit täydentää tän avausviestin..
Purkka-Pena kirjoitti:Ei oo oikeuksia, pitää kysästä Arskalta saanko oikeudet.
Toinen vaihtoehto on että coke lähettää päivitetyn avausviestin yv:nä Arskalle joka laittaa sen sitten tänne näkyviin.
#83 JuhohFin- Viestien lukumäärä : 649
Points : 6361
Join date : 21.01.2012
Vs: Formula 1 kausi 2013
Kimi Räikkösen F1-autoa hämmästellään Helsingin keskustassa (Iltasanomat.fi)
Lotuksen F1-tallin auto on esillä koruliikkeessä Helsingin Mikonkadulla.
Lotus-tallin autoa voi hämmästellä 10. joulukuuta asti. Ulkoisesti auto on täydellinen kopio Kimi Räikkösen F1-autosta, ainoastaan moottori puuttuu.
Kyseessä on Lotus-tallin sponsorin TW Steelin järjestämä tapahtuma.
Lotuksella oli ongelmia ennen kauden 2012 alkua, kun sen rungosta löytyi yllättävä vika. Se saatiin kuitenkin korjattua nopeasti. Lopulta tallin menestys MM-sarjassa olikin paljon parempi kuin mitä ennalta odotettiin.
Kimi Räikkönen sijoittui Lotuksellaan MM-sarjassa 2012 kolmanneksi. Valmistajien sarjassa Lotus F1-team oli neljäs.
Lotuksen F1-tallin auto on esillä koruliikkeessä Helsingin Mikonkadulla.
Lotus-tallin autoa voi hämmästellä 10. joulukuuta asti. Ulkoisesti auto on täydellinen kopio Kimi Räikkösen F1-autosta, ainoastaan moottori puuttuu.
Kyseessä on Lotus-tallin sponsorin TW Steelin järjestämä tapahtuma.
Lotuksella oli ongelmia ennen kauden 2012 alkua, kun sen rungosta löytyi yllättävä vika. Se saatiin kuitenkin korjattua nopeasti. Lopulta tallin menestys MM-sarjassa olikin paljon parempi kuin mitä ennalta odotettiin.
Kimi Räikkönen sijoittui Lotuksellaan MM-sarjassa 2012 kolmanneksi. Valmistajien sarjassa Lotus F1-team oli neljäs.
#83 JuhohFin- Viestien lukumäärä : 649
Points : 6361
Join date : 21.01.2012
Vs: Formula 1 kausi 2013
Räikkösen "Leave me alone" -tuotteet nyt myynnissä!
Kuluneen kauden ja kenties F1-lähihistorian kuuluisin lausahdus on painatettu nyt päälle pantavaksi. Valmistaudu jo hyvissä ajoin tulevaan F1-kauteen MTV3:n kanavilla ja tutustu tyylikkäisiin "Leave me alone" -tuotteisiin.
Lotuksen F1-kuski Kimi Räikkönen voitti marraskuussa Abu Dhabin GP:n. Kisan tiimellyksissä espoolainen sutkautti tiimiradioon legendaarisen lausahduksien: "Leave me alone, I know what I´m doing ja yes, yes, yes".
Kaudella 2013 suomalaisia F1-kuskeja kaasuttelee MM-sarjassa varmuudella ainakin Valtteri Bottas ja Räikkönen.
MTV3 Storessa ja Fashionstore.fi nettikaupoissa myydään tästä hetkestä lähtien "Leave me alone..." -paitoja, huppareita ja pipoja. Myynti jatkuu joulukuussa rajoitetun ajan ja tuotteita on saatavilla rajoitettu määrä. Tutustu mallistoon www.mtv3.fi/store ja http://www.fashionstore.fi/leavemealone fashionstore.fi nettikaupasta saa 5% alennuksen rekisteröitymällä.
F1News
Kuluneen kauden ja kenties F1-lähihistorian kuuluisin lausahdus on painatettu nyt päälle pantavaksi. Valmistaudu jo hyvissä ajoin tulevaan F1-kauteen MTV3:n kanavilla ja tutustu tyylikkäisiin "Leave me alone" -tuotteisiin.
Lotuksen F1-kuski Kimi Räikkönen voitti marraskuussa Abu Dhabin GP:n. Kisan tiimellyksissä espoolainen sutkautti tiimiradioon legendaarisen lausahduksien: "Leave me alone, I know what I´m doing ja yes, yes, yes".
Kaudella 2013 suomalaisia F1-kuskeja kaasuttelee MM-sarjassa varmuudella ainakin Valtteri Bottas ja Räikkönen.
MTV3 Storessa ja Fashionstore.fi nettikaupoissa myydään tästä hetkestä lähtien "Leave me alone..." -paitoja, huppareita ja pipoja. Myynti jatkuu joulukuussa rajoitetun ajan ja tuotteita on saatavilla rajoitettu määrä. Tutustu mallistoon www.mtv3.fi/store ja http://www.fashionstore.fi/leavemealone fashionstore.fi nettikaupasta saa 5% alennuksen rekisteröitymällä.
F1News
Viimeinen muokkaaja, benlonn pvm Su 9 Joulu 2012 - 9:06, muokattu 1 kertaa
benlonn- Viestien lukumäärä : 333
Points : 6005
Join date : 22.01.2012
Vs: Formula 1 kausi 2013
Marussia savustetaan ulos Formula ykkösistä?
F1-talli Marussian kilpailujohtaja Graeme Lowdon paljastaa Motorsport-Total.com:lle, ettei Bernie Ecclestone ole tarjonnut tallille uudet osallistumisehdot määrittävää Concorde-sopimusta. Asia herättää valtavasti kysymyksiä, mutta Lowdonin mukaan Marussia saa osallistua Formula ykkösiin, vaikka talli ei olisikaan mukana Concorde-sopimuksessa.
- Se ei vaikuta siihen, olemmeko mukana. Varmasti olemme mukana. Siitä ei ole epäilystäkään, Lowdon julistaa.
Lowdon toteaa olevansa hämmästynyt, ettei Ecclestone ole tarjonnut sopimusta. Hän ei ota kantaa siihen, onko syy siinä, että Ecclestone haluaisi päästä takarivin talleista eroon.
- En tiedä. Kaikki on kiinni Berniestä. On outoa, että toisille talleille tarjotaan sopimusta ja toisille ei. Pitää kysyä asiaa FIA:lta, Lowdon toteaa.
Myöskään HRT-tallille ei ole tarjottu Concorde-sopimusta. HRT:n taru lienee taloudellisten ongelmien takia päätöksessään, koska talli ei ole edes ilmoittautunut ensi kaudelle.
sportti.com
Rolexista F1-sarjan virallinen ajanottaja
Sveitsiläinen kellomerkki Rolex toimii F1-kaudella 2013 sarjan virallisena ajanottajana.
Keskiviikkona julkistetun sopimuksen myötä luksuskelloistaan tunnetun valmistajan logot ovat myös ensi kaudella näkyvästi esillä radanvarsimainonnassa.
– Rolex on epäilemättä mitä sopivin yhteistyökumppani formula ykkösten kaltaiselle maailmanluokan sarjalle. Tuotemerkin arvostus, kellojen erinomaisuus ja Rolexin pitkäaikainen sitoutuminen moottoriurheiluun antavat sille todellista uskottavuutta, kertoi F1-sarjan kaupallisia oikeuksia hallinnoiva Bernie Ecclestone.
– Rolex omaa ennenkuulumattomat perinteet urheilun parissa, josta syystä Formula 1 on Rolexille juuri oikea paikka, Ecclestone jatkoi.
MTV3
Button vaatii helpompia renkaita
McLaren-kuljettaja Jenson Buttonin mielestä F1-sarjan rengastoimittajan Pirellin olisi syytä laajentaa rengasseostensa toimintaikkunaa ensi kaudelle.
Suorituskyvyltään arvaamattomat renkaat näyttelivät kuluneella kaudella merkittävää roolia. Kauden aikana nähtiinkin seitsemän eri osakilpailuvoittajaa, kun renkaiden suorituskyvy vaihteli osakilpailusta toiseen.
Buttonin mielestä osalla talleista oli matkassa hyvää onnea, kun taas toiset eivät saaneet renkaitaan toimimaan toivotulla tavalla.
– Mielestäni olisi mukava nähdä renkaiden toiminta-alueessa hieman muutoksia. Kuten niin monet muutkin tallit, niin meilläkin oli vaikeuksia saada renkaat toimimaan oikealla alueella. Sitä pitäsi laajentaa kaikille. Se tekisi tilanteesta reilumman, Button ohjeisti Autosportin mukaan.
– Joillakin kavereilla oli kauden alussa onnea autonsa ja renkaidensa kanssa, toisilla taas ei. On todella vaikea keksiä keinoja renkaiden saamiseksi oikealle toiminta-alueelleen. Sitä varten täytyy tehdä dramaattisia muutoksia auton jäähdytykseen, Button jatkoi.
MTV3
Räikkönen: Kilpaileminen ei koskaan huolestuttanut
Lotus-tallissa loistavan paluun formularadoille tehnyt Kimi Räikkönen kertoo, ettei hänellä ollut epäilyksiä kahden välivuodenkaan jälkeen omasta suorituskyvystään F1-auton ratissa.
Räikkönen sijoittui kauden MM-taistelussa hienosti kolmanneksi. Suomalaiskuski kertoo miettineensä ennen kauden alkua kykyään viedä ajokkinsa äärirajoille, mutta nämä pelot häipyivät heti hänen päästyään autoonsa.
– En oikeastaan koskaan ajatellut, että menettäisin vauhtini tai että se olisi vaikeampaa kuin ennen. Suurin kysymysmerkki oli kenties se, että kykenisinkö viemään auton aivan niin äärirajoille kuin ennen, koska talli ja renkaat olivat minulle uusia, Räikkönen kertoi Autosportin mukaan.
– Heti ensimmäisestä testistä lähtien tunsin oloni kuitenkin mukavaksi. Itse kilpaileminen ei koskaan huolestuttanut minua, lisäsi Räikkönen.
Suomalaiskuski kertoo olevansa Lotuksella juuri oikeassa paikassa.
– Olen aina sanonut, että tämä talli on erilainen kuin ne joissa olen aiemmin ajanut. Nyt kaikessa on kyse kilpailemisesta ja vähemmän politiikasta. Tämä on hyvä paikka olla, Räikkönen sanoi.
MTV3
Malesiaan suunnitteilla uusi F1-rata
Malesiaan on suunnitteilla uusi F1-rata kilpailemaan Sepangin radan kanssa maassa ajettavan osakilpailun isännyydestä.
Hankkeen isä on mm. palmuöljyllä omaisuuttaan kartuttanut liikemies Peter Lim. Veteraanisijoittaja lukeutuu Forbesin julkaisemalla listalla Singaporen 40 rikkaimman ihmisen joukkoon. Nyt Lim on suunnannut katseensa kohti formula ykkösiä.
Lim kertoo 4,5 kilometriä pitkän radan olevan osa Malesian eteläiseen Johorin maakuntaan sijoitettavaa Motorsport City -teemapuistoa. Radan suunnittelijan nimeä ei ole vielä paljastettu.
Malesiassa on ajettu Sepangin radalla vuodesta 1999 lähtien kaikkiaan 14 F1-sarjan osakilpailua. Malesian rajanaapuri Singapore on myös yksi formulasarjan nimekkäimmistä kisaisännistä.
– Tästä alueesta on muodostumassa hyvää vauhtia moottoriurheilun keskiö, kommentoi Lim ratahanketta uutistoimisto Bloombergin mukaan.
MTV3
F1-talli Marussian kilpailujohtaja Graeme Lowdon paljastaa Motorsport-Total.com:lle, ettei Bernie Ecclestone ole tarjonnut tallille uudet osallistumisehdot määrittävää Concorde-sopimusta. Asia herättää valtavasti kysymyksiä, mutta Lowdonin mukaan Marussia saa osallistua Formula ykkösiin, vaikka talli ei olisikaan mukana Concorde-sopimuksessa.
- Se ei vaikuta siihen, olemmeko mukana. Varmasti olemme mukana. Siitä ei ole epäilystäkään, Lowdon julistaa.
Lowdon toteaa olevansa hämmästynyt, ettei Ecclestone ole tarjonnut sopimusta. Hän ei ota kantaa siihen, onko syy siinä, että Ecclestone haluaisi päästä takarivin talleista eroon.
- En tiedä. Kaikki on kiinni Berniestä. On outoa, että toisille talleille tarjotaan sopimusta ja toisille ei. Pitää kysyä asiaa FIA:lta, Lowdon toteaa.
Myöskään HRT-tallille ei ole tarjottu Concorde-sopimusta. HRT:n taru lienee taloudellisten ongelmien takia päätöksessään, koska talli ei ole edes ilmoittautunut ensi kaudelle.
sportti.com
Rolexista F1-sarjan virallinen ajanottaja
Sveitsiläinen kellomerkki Rolex toimii F1-kaudella 2013 sarjan virallisena ajanottajana.
Keskiviikkona julkistetun sopimuksen myötä luksuskelloistaan tunnetun valmistajan logot ovat myös ensi kaudella näkyvästi esillä radanvarsimainonnassa.
– Rolex on epäilemättä mitä sopivin yhteistyökumppani formula ykkösten kaltaiselle maailmanluokan sarjalle. Tuotemerkin arvostus, kellojen erinomaisuus ja Rolexin pitkäaikainen sitoutuminen moottoriurheiluun antavat sille todellista uskottavuutta, kertoi F1-sarjan kaupallisia oikeuksia hallinnoiva Bernie Ecclestone.
– Rolex omaa ennenkuulumattomat perinteet urheilun parissa, josta syystä Formula 1 on Rolexille juuri oikea paikka, Ecclestone jatkoi.
MTV3
Button vaatii helpompia renkaita
McLaren-kuljettaja Jenson Buttonin mielestä F1-sarjan rengastoimittajan Pirellin olisi syytä laajentaa rengasseostensa toimintaikkunaa ensi kaudelle.
Suorituskyvyltään arvaamattomat renkaat näyttelivät kuluneella kaudella merkittävää roolia. Kauden aikana nähtiinkin seitsemän eri osakilpailuvoittajaa, kun renkaiden suorituskyvy vaihteli osakilpailusta toiseen.
Buttonin mielestä osalla talleista oli matkassa hyvää onnea, kun taas toiset eivät saaneet renkaitaan toimimaan toivotulla tavalla.
– Mielestäni olisi mukava nähdä renkaiden toiminta-alueessa hieman muutoksia. Kuten niin monet muutkin tallit, niin meilläkin oli vaikeuksia saada renkaat toimimaan oikealla alueella. Sitä pitäsi laajentaa kaikille. Se tekisi tilanteesta reilumman, Button ohjeisti Autosportin mukaan.
– Joillakin kavereilla oli kauden alussa onnea autonsa ja renkaidensa kanssa, toisilla taas ei. On todella vaikea keksiä keinoja renkaiden saamiseksi oikealle toiminta-alueelleen. Sitä varten täytyy tehdä dramaattisia muutoksia auton jäähdytykseen, Button jatkoi.
MTV3
Räikkönen: Kilpaileminen ei koskaan huolestuttanut
Lotus-tallissa loistavan paluun formularadoille tehnyt Kimi Räikkönen kertoo, ettei hänellä ollut epäilyksiä kahden välivuodenkaan jälkeen omasta suorituskyvystään F1-auton ratissa.
Räikkönen sijoittui kauden MM-taistelussa hienosti kolmanneksi. Suomalaiskuski kertoo miettineensä ennen kauden alkua kykyään viedä ajokkinsa äärirajoille, mutta nämä pelot häipyivät heti hänen päästyään autoonsa.
– En oikeastaan koskaan ajatellut, että menettäisin vauhtini tai että se olisi vaikeampaa kuin ennen. Suurin kysymysmerkki oli kenties se, että kykenisinkö viemään auton aivan niin äärirajoille kuin ennen, koska talli ja renkaat olivat minulle uusia, Räikkönen kertoi Autosportin mukaan.
– Heti ensimmäisestä testistä lähtien tunsin oloni kuitenkin mukavaksi. Itse kilpaileminen ei koskaan huolestuttanut minua, lisäsi Räikkönen.
Suomalaiskuski kertoo olevansa Lotuksella juuri oikeassa paikassa.
– Olen aina sanonut, että tämä talli on erilainen kuin ne joissa olen aiemmin ajanut. Nyt kaikessa on kyse kilpailemisesta ja vähemmän politiikasta. Tämä on hyvä paikka olla, Räikkönen sanoi.
MTV3
Malesiaan suunnitteilla uusi F1-rata
Malesiaan on suunnitteilla uusi F1-rata kilpailemaan Sepangin radan kanssa maassa ajettavan osakilpailun isännyydestä.
Hankkeen isä on mm. palmuöljyllä omaisuuttaan kartuttanut liikemies Peter Lim. Veteraanisijoittaja lukeutuu Forbesin julkaisemalla listalla Singaporen 40 rikkaimman ihmisen joukkoon. Nyt Lim on suunnannut katseensa kohti formula ykkösiä.
Lim kertoo 4,5 kilometriä pitkän radan olevan osa Malesian eteläiseen Johorin maakuntaan sijoitettavaa Motorsport City -teemapuistoa. Radan suunnittelijan nimeä ei ole vielä paljastettu.
Malesiassa on ajettu Sepangin radalla vuodesta 1999 lähtien kaikkiaan 14 F1-sarjan osakilpailua. Malesian rajanaapuri Singapore on myös yksi formulasarjan nimekkäimmistä kisaisännistä.
– Tästä alueesta on muodostumassa hyvää vauhtia moottoriurheilun keskiö, kommentoi Lim ratahanketta uutistoimisto Bloombergin mukaan.
MTV3
#26 Coke- Ylläpitäjä
- Viestien lukumäärä : 3859
Points : 9721
Join date : 21.01.2012
Ikä : 28
Vs: Formula 1 kausi 2013
Kimi ei päässyt pikkujouluihin – eikä videotervehdyskään aivan onnistunut
Kimi Räikkönen ei pystynyt osallistumaan Lotuksen pikkujouluihin, koska F1-sarjassa kolmanneksi sijoittunut suomalaistähti on perjantai-iltana Kansainvälisen autoliiton FIA:n palkintogaalassa Istanbulissa.
Räikkönen päätti kuitenkin toivottaa talliväelle hyvää joulua videotervehdyksen välityksellä. Mutta tervehdyksen tekeminen ei ollutkaan ihan helppo juttu...
Kimi Räikkönen ei pystynyt osallistumaan Lotuksen pikkujouluihin, koska F1-sarjassa kolmanneksi sijoittunut suomalaistähti on perjantai-iltana Kansainvälisen autoliiton FIA:n palkintogaalassa Istanbulissa.
Räikkönen päätti kuitenkin toivottaa talliväelle hyvää joulua videotervehdyksen välityksellä. Mutta tervehdyksen tekeminen ei ollutkaan ihan helppo juttu...
benlonn- Viestien lukumäärä : 333
Points : 6005
Join date : 22.01.2012
Vs: Formula 1 kausi 2013
Sutil vahvin vaihtoehto Force Indialle
Saksalaiskuljettaja Adrian Sutil on tällä hetkellä Force India -tallin ykkösvaihtoehto täyttämään maanmiehensä Nico Hulkenbergin jättämän paikan, kertoo tallin sisäpiirilähde.
Intialaistalli ei ole vielä julkistanut Paul di Restan tallitoverin nimeä ensi kaudelle. Varikolla pestin kerrotaan olevan Sutilin, Bruno Sennan ja Kamui Kobayashin välinen mittelö, jossa saksalaiskuski on nyt nostettu tallin omistajan Vijay Mallyan kirjoissa ykkössuosikin asemaan.
Sutille Force India on entuudestaan tuttu työpaikka. Saksalaiskuski kilpaili intialaistallissa kaudet 2008-2011, mutta alkuvuodesta pahoinpitelyjupakasta langetettu ehdollinen vankeustuomio piti hänet poissa sarjasta tällä kaudella.
- Uutisia on odotettavissa ensi viikolla. Adrian vaikuttaa parhaimmalta vaihtoehdolta di Restan tallitoveriksi, koska hänellä on riittävä kokemus formula ykkösistä. Samalla Mr. Mallya harkitsee myös muita tarjolla olevia vaihtoehtoja, kommentoi tallin sisäpiirilähde uutistoimisto IANS:lle.
Saksalaiskuljettaja Adrian Sutil on tällä hetkellä Force India -tallin ykkösvaihtoehto täyttämään maanmiehensä Nico Hulkenbergin jättämän paikan, kertoo tallin sisäpiirilähde.
Intialaistalli ei ole vielä julkistanut Paul di Restan tallitoverin nimeä ensi kaudelle. Varikolla pestin kerrotaan olevan Sutilin, Bruno Sennan ja Kamui Kobayashin välinen mittelö, jossa saksalaiskuski on nyt nostettu tallin omistajan Vijay Mallyan kirjoissa ykkössuosikin asemaan.
Sutille Force India on entuudestaan tuttu työpaikka. Saksalaiskuski kilpaili intialaistallissa kaudet 2008-2011, mutta alkuvuodesta pahoinpitelyjupakasta langetettu ehdollinen vankeustuomio piti hänet poissa sarjasta tällä kaudella.
- Uutisia on odotettavissa ensi viikolla. Adrian vaikuttaa parhaimmalta vaihtoehdolta di Restan tallitoveriksi, koska hänellä on riittävä kokemus formula ykkösistä. Samalla Mr. Mallya harkitsee myös muita tarjolla olevia vaihtoehtoja, kommentoi tallin sisäpiirilähde uutistoimisto IANS:lle.
Vieraili- Vierailija
Vs: Formula 1 kausi 2013
Bottas hakee kuntopiikkiä F1-haasteisiin
Valtteri Bottas aikoo olla kaikkien aikojen parhaassa kunnossaan, kun hänen F1-kilpauransa käynnistyy ensi maaliskuussa Australiassa. Parhaillaan valittavana on oma henkilökohtainen kuntovalmentaja, joka luultavimmin on suomalainen.
23-vuotias Bottas on ajanut viimeksi kilpaa vuosi sitten marraskuussa Macaon F3-kutsukisassa. Silloin kisa päättyi keskeytykseen. 2010 Bottas tuli Macaon perinteikkäässä katukisassa kolmanneksi.
– En usko, että kilpailemattomuus tänä vuonna haittaa millään tavalla, koska pääsin Williamsin harjoituskuskina kuitenkin tutustumaan valtaosaan ensi kauden Grand Prix -radoista ja sain kerätyksi paljon kokemusta autossa, Bottas aprikoi.
Debyytti tapahtuu kuitenkin Albert Parkin puistoradalla Australiassa, missä Bottas ei ole vielä ajanut. Sen jälkeen tuleekin neljä viikonloppua, jolloin rata on entuudestaan tuttu.
Harjoitusmäärä jää tyttöystävästä
Kilpajännitteet ovat Bottaksen kohdalla viime aikoina kohdistuneet tyttöystävä Emilia Pikkaraisen suorituksiin EM- ja nyt MM-altaassa.
Bottas myöntää suoralta kädeltä, että häviää harjoitusmäärissä paljon Pikkaraiselle.
– Määrällisesti uinnissa treenataan valtavasti. Emilian harjoitusmäärät ovat ihan hirvittävät, F1-kuski huokaisee.
Kahden huippu-urheilijan seurustelu on sujunut etäisyyksistä huolimatta.
– Ihan hyvin on mennyt. Jeesaa paljon, kun olemme kummatkin urheilijoita. Ymmärrämme toisiamme, että kummallakin on omat juttunsa uraa luodessaan.
Yhteisiä harjoituksiakin parilla on, vaikka Bottas ei altaassa pärjääkään.
– Salilla ja lenkillä käydään välillä yhdessä.
Auto vähän paremmaksi
Bottas ei ole asettanut tavoitteita ensi kaudelle, mutta uskoo Williamsin autollaan olevan vähintään yhtä kilpailukykyinen kuin tänä vuonnakin. FW34-autollahan voitettiin Espanjan Grand Prix.
– Säännöt muuttuvat niin vähän, etten usko voimasuhteiden kauheasti muuttuvan. Ehkä jollain tiimeillä voi olla pieniä parannuksia. Totta kai Williamskin on jo pitkään kehittänyt omaa autoaan ja odotan sen olevan parempi kuin tänä vuonna.
Bottas ja Pastor Maldonado pääsevät aloittamaan talvitestit FW35-autolla 5. helmikuuta Jerezissä. Luvassa on kaikkiaan 12 ajopäivää, eli kaiken sujuessa normaalisti kumpikin pääsee ajamaan kuusi testipäivää ja sellaiset 2500-3000 kilometriä uudella autolla.
Bottas on F1-tilastoissa kärkipäässä osallistumismäärissä GP-viikonloppuun ajamatta yhtään kisaa. Kaikkiaan suomalaislupaus urakoi 15 perjantaiaamun harjoitusta.
Tilastokärkenä tässä osastossa on Ruotsin Björn Wirdheim, joka 2004 ajoi Jaguarilla kaikkiaan 18 harjoitusta pääsemättä lopulta koskaan GP-kuskiksi.
Malesiassa heti kauden kohokohta
Mikä oli sitten Bottaksen kauden 2012 kohokohta 28. marraskuuta julkistetun kisasopimuksen ohella?
– Ilman muuta se oli Malesian aamuharjoitus maaliskuussa. Se oli ensimmäinen kerta, kun ajoin oikeasti kaikkien huippukuskien kanssa samaan aikaan GP-viikonloppuna ja todistin itselleni vauhtini riittävän, kun olin heti tallikaveriani Maldonadoa nopeampi, Bottas aprikoi.
Maldonado debytoi Williamsilla kaksi vuotta sitten Australiassa. Hän oli aika-ajossa 15:s ja keskeytti kisan yhdeksän kierroksen jälkeen.
Nähtäväksi jää, pystyykö Bottas kaikkien aikojen suomalaiseen ensimmäiseen aika-ajosuoritukseen, kun Mika Häkkinen, Kimi Räikkönen ja Heikki Kovalainen olivat kaikki omassa debyyttikisassaan 13. ruudussa.
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Valtteri Bottas aikoo olla kaikkien aikojen parhaassa kunnossaan, kun hänen F1-kilpauransa käynnistyy ensi maaliskuussa Australiassa. Parhaillaan valittavana on oma henkilökohtainen kuntovalmentaja, joka luultavimmin on suomalainen.
23-vuotias Bottas on ajanut viimeksi kilpaa vuosi sitten marraskuussa Macaon F3-kutsukisassa. Silloin kisa päättyi keskeytykseen. 2010 Bottas tuli Macaon perinteikkäässä katukisassa kolmanneksi.
– En usko, että kilpailemattomuus tänä vuonna haittaa millään tavalla, koska pääsin Williamsin harjoituskuskina kuitenkin tutustumaan valtaosaan ensi kauden Grand Prix -radoista ja sain kerätyksi paljon kokemusta autossa, Bottas aprikoi.
Debyytti tapahtuu kuitenkin Albert Parkin puistoradalla Australiassa, missä Bottas ei ole vielä ajanut. Sen jälkeen tuleekin neljä viikonloppua, jolloin rata on entuudestaan tuttu.
Harjoitusmäärä jää tyttöystävästä
Kilpajännitteet ovat Bottaksen kohdalla viime aikoina kohdistuneet tyttöystävä Emilia Pikkaraisen suorituksiin EM- ja nyt MM-altaassa.
Bottas myöntää suoralta kädeltä, että häviää harjoitusmäärissä paljon Pikkaraiselle.
– Määrällisesti uinnissa treenataan valtavasti. Emilian harjoitusmäärät ovat ihan hirvittävät, F1-kuski huokaisee.
Kahden huippu-urheilijan seurustelu on sujunut etäisyyksistä huolimatta.
– Ihan hyvin on mennyt. Jeesaa paljon, kun olemme kummatkin urheilijoita. Ymmärrämme toisiamme, että kummallakin on omat juttunsa uraa luodessaan.
Yhteisiä harjoituksiakin parilla on, vaikka Bottas ei altaassa pärjääkään.
– Salilla ja lenkillä käydään välillä yhdessä.
Auto vähän paremmaksi
Bottas ei ole asettanut tavoitteita ensi kaudelle, mutta uskoo Williamsin autollaan olevan vähintään yhtä kilpailukykyinen kuin tänä vuonnakin. FW34-autollahan voitettiin Espanjan Grand Prix.
– Säännöt muuttuvat niin vähän, etten usko voimasuhteiden kauheasti muuttuvan. Ehkä jollain tiimeillä voi olla pieniä parannuksia. Totta kai Williamskin on jo pitkään kehittänyt omaa autoaan ja odotan sen olevan parempi kuin tänä vuonna.
Bottas ja Pastor Maldonado pääsevät aloittamaan talvitestit FW35-autolla 5. helmikuuta Jerezissä. Luvassa on kaikkiaan 12 ajopäivää, eli kaiken sujuessa normaalisti kumpikin pääsee ajamaan kuusi testipäivää ja sellaiset 2500-3000 kilometriä uudella autolla.
Bottas on F1-tilastoissa kärkipäässä osallistumismäärissä GP-viikonloppuun ajamatta yhtään kisaa. Kaikkiaan suomalaislupaus urakoi 15 perjantaiaamun harjoitusta.
Tilastokärkenä tässä osastossa on Ruotsin Björn Wirdheim, joka 2004 ajoi Jaguarilla kaikkiaan 18 harjoitusta pääsemättä lopulta koskaan GP-kuskiksi.
Malesiassa heti kauden kohokohta
Mikä oli sitten Bottaksen kauden 2012 kohokohta 28. marraskuuta julkistetun kisasopimuksen ohella?
– Ilman muuta se oli Malesian aamuharjoitus maaliskuussa. Se oli ensimmäinen kerta, kun ajoin oikeasti kaikkien huippukuskien kanssa samaan aikaan GP-viikonloppuna ja todistin itselleni vauhtini riittävän, kun olin heti tallikaveriani Maldonadoa nopeampi, Bottas aprikoi.
Maldonado debytoi Williamsilla kaksi vuotta sitten Australiassa. Hän oli aika-ajossa 15:s ja keskeytti kisan yhdeksän kierroksen jälkeen.
Nähtäväksi jää, pystyykö Bottas kaikkien aikojen suomalaiseen ensimmäiseen aika-ajosuoritukseen, kun Mika Häkkinen, Kimi Räikkönen ja Heikki Kovalainen olivat kaikki omassa debyyttikisassaan 13. ruudussa.
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
#26 Coke- Ylläpitäjä
- Viestien lukumäärä : 3859
Points : 9721
Join date : 21.01.2012
Ikä : 28
Vs: Formula 1 kausi 2013
Marussian ensi kauden kuskit selvillä
Testikuljettaja Max Chilton nousee tulevalla F1-kaudella Marussia-tallin kisakuljettajaksi, kertoo autovalmistaja Marussian toimitusjohtaja Nikolai Fomenko.
Tallissa tällä kaudella kilpaillut Charles Pic suuntaa vuoden vaihtuessa Caterhamille, eikä Marussia etsi korvaavaa miestä Timo Glockin aisapariksi oman tallin ulkopuolelta.
- Kolmoskuljettajamme Max Chilton korvaa ensi kaudella Charles Picin, kommentoi Fomenko.
21-vuotias Chilton on kilpaillut kolme edellistä kautta GP2-sarjassa. Viime kaudella brittikuskin sijoitus sarjassa oli neljäs.
Testikuljettaja Max Chilton nousee tulevalla F1-kaudella Marussia-tallin kisakuljettajaksi, kertoo autovalmistaja Marussian toimitusjohtaja Nikolai Fomenko.
Tallissa tällä kaudella kilpaillut Charles Pic suuntaa vuoden vaihtuessa Caterhamille, eikä Marussia etsi korvaavaa miestä Timo Glockin aisapariksi oman tallin ulkopuolelta.
- Kolmoskuljettajamme Max Chilton korvaa ensi kaudella Charles Picin, kommentoi Fomenko.
21-vuotias Chilton on kilpaillut kolme edellistä kautta GP2-sarjassa. Viime kaudella brittikuskin sijoitus sarjassa oli neljäs.
#97 EuroJ- Viestien lukumäärä : 1109
Points : 6772
Join date : 21.01.2012
Ikä : 27
Paikkakunta : Lieksa / Joensuu
Vs: Formula 1 kausi 2013
Lotus paljasti Räikkösen tallikaverin
Lotus vahvisti maanantaina, että Romain Grosjean jatkaa F1-tallin kisakuljettajana ensi kaudella.
Grosjean ajoi tänä vuonna ensimmäisen täyden kautensa formula ykkösissä. Hän saavutti kaikkiaan kolme palkintokorokepaikkaa, mutta hänen kauttaan leimasivat lukuisat ajovirheet. Hän sijoittui loppupisteissä kahdeksanneksi, kun tallikaveri Kimi Räikkönen ylsi komeasti MM-sarjan kolmanteen sijaan.
- On fantastista jatkaa Lotuksella 2013. Hienoa, että kaikki tukevat minua Enstonessa, Grosjean iloitsi.
Grosjeanin sopimus tarkoittaa sitä, että Heikki Kovalaiselta sulkeutui jälleen yksi ovi edestään. Kovalainen kärkkyy vielä paikkaa Caterham-tallista.
~ mtv3
Lotus vahvisti maanantaina, että Romain Grosjean jatkaa F1-tallin kisakuljettajana ensi kaudella.
Grosjean ajoi tänä vuonna ensimmäisen täyden kautensa formula ykkösissä. Hän saavutti kaikkiaan kolme palkintokorokepaikkaa, mutta hänen kauttaan leimasivat lukuisat ajovirheet. Hän sijoittui loppupisteissä kahdeksanneksi, kun tallikaveri Kimi Räikkönen ylsi komeasti MM-sarjan kolmanteen sijaan.
- On fantastista jatkaa Lotuksella 2013. Hienoa, että kaikki tukevat minua Enstonessa, Grosjean iloitsi.
Grosjeanin sopimus tarkoittaa sitä, että Heikki Kovalaiselta sulkeutui jälleen yksi ovi edestään. Kovalainen kärkkyy vielä paikkaa Caterham-tallista.
~ mtv3
#97 EuroJ- Viestien lukumäärä : 1109
Points : 6772
Join date : 21.01.2012
Ikä : 27
Paikkakunta : Lieksa / Joensuu
Vs: Formula 1 kausi 2013
Potkut saaneelta F1-lääkäriltä raju sanallinen hyökkäys
Formula ykkösten entinen johtava lääkäri Gary Hartstein ei säästellyt sanojaan, kun hän tykitti täyslaidallisen kohti Kansainvälistä autoliittoa FIA:a.
Hartstein kertoi jo marraskuussa Twitterissä, ettei FIA aio uusia hänen sopimustaan tämän vuoden jälkeen. Maanantaina yhdysvaltalaislääkäri avasi sanaisen arkkunsa mikroblogipalvelussa.
- Minulla on oikeus olla vihainen. Saatan aloittaa ristiretken saadakseni vastauksia tai v*tun työni takaisin tai kertoakseni koko maailmalle, mitä FIA:n lääkintäpuolella OIKEASTI tapahtuu, Hartstein kirjoitti.
- Ymmärtäkää tämä: EN ole katkera enkä surullinen. Olen erittäin vihainen. Ja se on paha juttu, hän lisäsi.
Hartstein toimi FIA:n johtavana lääkärinä vuodesta 2005.
- En tiedä miten ja milloin, mutta tummat pilvet kasvavat. Tästä tulee helvetinmoinen räjähdys.
MTV3
Kobayshi luovuttaa 2013 suhteen
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104861
Formula ykkösten entinen johtava lääkäri Gary Hartstein ei säästellyt sanojaan, kun hän tykitti täyslaidallisen kohti Kansainvälistä autoliittoa FIA:a.
Hartstein kertoi jo marraskuussa Twitterissä, ettei FIA aio uusia hänen sopimustaan tämän vuoden jälkeen. Maanantaina yhdysvaltalaislääkäri avasi sanaisen arkkunsa mikroblogipalvelussa.
- Minulla on oikeus olla vihainen. Saatan aloittaa ristiretken saadakseni vastauksia tai v*tun työni takaisin tai kertoakseni koko maailmalle, mitä FIA:n lääkintäpuolella OIKEASTI tapahtuu, Hartstein kirjoitti.
- Ymmärtäkää tämä: EN ole katkera enkä surullinen. Olen erittäin vihainen. Ja se on paha juttu, hän lisäsi.
Hartstein toimi FIA:n johtavana lääkärinä vuodesta 2005.
- En tiedä miten ja milloin, mutta tummat pilvet kasvavat. Tästä tulee helvetinmoinen räjähdys.
MTV3
Kobayshi luovuttaa 2013 suhteen
http://www.autosport.com/news/report.php/id/104861
#26 Coke- Ylläpitäjä
- Viestien lukumäärä : 3859
Points : 9721
Join date : 21.01.2012
Ikä : 28
Vs: Formula 1 kausi 2013
Formula ykkösiin luvataan yllätyksiä
Formula ykkösten päättyneellä kaudella nähtiin yllättäviä tuloksia alkukaudesta, kun talleilla oli ongelmia Pirellin renkaiden suorituskyvyn optimoinnissa. Pirellin suoritustason optimointia on esimerkiksi pidetty tärkeimpänä tekijänä Williamsin Pastor Maldonadon yllätysvoitolle toukokuussa ajetussa Barcelonan osakilpailussa.
Pirellin renkaat voivat tuoda yllätyksiä myös 2013. Pirellin moottoriurheilupomo Paul Hembery lupaa rengassuunnitteluun muutoksia.
- Ensi vuoden renkaat ovat hyvin erilaisia tämän vuoden renkaisiin verrattuna. Niiden erikoisominaisuudet tulevat vaikuttamaan autojen aerodynaamiseen suorituskykyyn. En usko, että ensi vuoden tulokset ovat täysin samoja kuin tämän vuoden tulokset, Hembery kertoi O Estado S.Paulo -lehden mukaan.
Hembery olettaa, että renkaat otetaan suunnittelussa entistä suurempaan rooliin.
- Oletan, että ne tallit, jotka keskittyvät renkaisiin syvemmin, saavat etua. Suunnittelijat hierovat aivonystyröitään selvittäessään, kuinka renkaat vaikuttavat jousitukseen. Näimme testeissä, kuinka suuriakin muutoksia oli pakko tehdä, kun renkaita päästiin testaamaan, Hembery toteaa.
sportti.com
Formula ykkösten päättyneellä kaudella nähtiin yllättäviä tuloksia alkukaudesta, kun talleilla oli ongelmia Pirellin renkaiden suorituskyvyn optimoinnissa. Pirellin suoritustason optimointia on esimerkiksi pidetty tärkeimpänä tekijänä Williamsin Pastor Maldonadon yllätysvoitolle toukokuussa ajetussa Barcelonan osakilpailussa.
Pirellin renkaat voivat tuoda yllätyksiä myös 2013. Pirellin moottoriurheilupomo Paul Hembery lupaa rengassuunnitteluun muutoksia.
- Ensi vuoden renkaat ovat hyvin erilaisia tämän vuoden renkaisiin verrattuna. Niiden erikoisominaisuudet tulevat vaikuttamaan autojen aerodynaamiseen suorituskykyyn. En usko, että ensi vuoden tulokset ovat täysin samoja kuin tämän vuoden tulokset, Hembery kertoi O Estado S.Paulo -lehden mukaan.
Hembery olettaa, että renkaat otetaan suunnittelussa entistä suurempaan rooliin.
- Oletan, että ne tallit, jotka keskittyvät renkaisiin syvemmin, saavat etua. Suunnittelijat hierovat aivonystyröitään selvittäessään, kuinka renkaat vaikuttavat jousitukseen. Näimme testeissä, kuinka suuriakin muutoksia oli pakko tehdä, kun renkaita päästiin testaamaan, Hembery toteaa.
sportti.com
#26 Coke- Ylläpitäjä
- Viestien lukumäärä : 3859
Points : 9721
Join date : 21.01.2012
Ikä : 28
Vs: Formula 1 kausi 2013
Red Bullista ohitusten ennätysauto
Webber menee Alonsoa karkuun Silverstonessa. Webber ohitti Alonson viimeisillä kieroksilla, ja nousi kärkeen. Webber myös voitti kilpailun
Red Bullin tämän vuoden RB8 -auto kapusi ennätystilastoihin F1-mallina, jolla on tehty eniten ohituksia. Samalla siitä tuli ensimmäinen Adrian Neweyn suunnittelema ohitusennätyksen omistava auto.
Maailmanmestari Sebastian Vettel oli 60 ohituksella vuoden kärkikuljettaja, joka samalla sivusi yhden kauden ohitusennätystä. Tallikaveri Mark Webber ohitti 53 kertaa.
Näin RB8:lle merkittiin kaikkiaan 113 ohitusta, jolla se päihitti kahdella kaikkien aikojen ennätysautona pitkään pysyneen McLarenin MP4-2 -mallin. Tuolla John Barnardin piirtämällä mallilla McLaren ajoi vuosina 1984-86.
Marussian MR01 sai vähemmän mairittelevan ennätyksen, kun siitä tuli eniten ohitettu auto. Kaikkiaan Marussia ohitettiin 134 kertaa, kun kakkoseksi kaikkien aikojen tilastossa päätynyt Caterhamin CT01 ohitettiin 119 ja Hispanian F112 -auto 114 kertaa.
Viisi täysosumaa napannut Vettel teki historiaa siinä, että hänestä tuli ensimmäinen F1-mestari, joka ei kauden aikana voittanut yhtään GP-kisaa Euroopassa. Ykkössijat tulivat Bahrainissa, Singaporessa, Japanissa, Koreassa ja Intiassa.
Koko kaudella vain yhden voiton saavuttaneista maailmanmestareista Mike Hawthornin ainoa täysosuma 1958 tuli Ranskan Reimsissa ja Keke Rosbergin 1982 Ranskan Dijonissa, missä ajettiin Sveitsin GP.
Kaikkiaan viisi voittoa on vähin määrä, millä mestaruus on viety sitten Alain Prostin 1989, jolloin ranskalainen nappasi vain neljä täysosumaa.
Kaksi uutta kärkikymppiiin
Brasilia ja Kiina nousivat tämän vuoden kisoista kaikkien aikojen kärkikymmenikköön eniten ohituksia tarjonneina Grand Prix -tapahtumina. Brasilian finaalikisassa ylitettiin ensi kertaa sadan ohituksen haamuraja.
Rengasvalmistaja Pirellin tilastojen mukaan Interlagosissa kirjattiin kaikkiaan 147 ohitusta, mutta tarkemmin ohitukset määrittelevän tilastomies Michele Merlinon mukaan uusi ennätystulos on nyt 112 ohitusta.
Merlino laskee sijoitusten muuttumiset pysyvästi nopealla kierroksella.
Määrään ei vaikuta ensimmäisen kierroksen tapahtumat, joista on erillinen kirjanpito, eivät kierroksella ohittamiset tai paluu samalle kierrokselle edellä olevan kanssa. Lukuun ei vaikuta auton ohittaminen sen mennessä varikolle, eikä jonkin vian tai ulosajon vuoksi tapahtuva hidastaminen, kuten eivät myöskään kahden kuljettajan useammat paikanvaihdot samalla kierroksella.
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Ohituskisojen TOP10
Eniten ohituksia tuottaneet GP-kisat 1983-2012:
1. Brasilia 2012 – 112 ohitusta
2. Kanada 2011 – 89
3. USA-Länsi Long Beach 1983 – 79
4. Turkki 2011 – 79
5. Kiina 2012 – 72
6. Meksiko 1990 – 70
7. Brasilia 1983 – 68
8. Australia 1986 – 67
9. Portugali 1989 – 67
10. Etelä-Afrikka 1984 – 66
Webber menee Alonsoa karkuun Silverstonessa. Webber ohitti Alonson viimeisillä kieroksilla, ja nousi kärkeen. Webber myös voitti kilpailun
Red Bullin tämän vuoden RB8 -auto kapusi ennätystilastoihin F1-mallina, jolla on tehty eniten ohituksia. Samalla siitä tuli ensimmäinen Adrian Neweyn suunnittelema ohitusennätyksen omistava auto.
Maailmanmestari Sebastian Vettel oli 60 ohituksella vuoden kärkikuljettaja, joka samalla sivusi yhden kauden ohitusennätystä. Tallikaveri Mark Webber ohitti 53 kertaa.
Näin RB8:lle merkittiin kaikkiaan 113 ohitusta, jolla se päihitti kahdella kaikkien aikojen ennätysautona pitkään pysyneen McLarenin MP4-2 -mallin. Tuolla John Barnardin piirtämällä mallilla McLaren ajoi vuosina 1984-86.
Marussian MR01 sai vähemmän mairittelevan ennätyksen, kun siitä tuli eniten ohitettu auto. Kaikkiaan Marussia ohitettiin 134 kertaa, kun kakkoseksi kaikkien aikojen tilastossa päätynyt Caterhamin CT01 ohitettiin 119 ja Hispanian F112 -auto 114 kertaa.
Viisi täysosumaa napannut Vettel teki historiaa siinä, että hänestä tuli ensimmäinen F1-mestari, joka ei kauden aikana voittanut yhtään GP-kisaa Euroopassa. Ykkössijat tulivat Bahrainissa, Singaporessa, Japanissa, Koreassa ja Intiassa.
Koko kaudella vain yhden voiton saavuttaneista maailmanmestareista Mike Hawthornin ainoa täysosuma 1958 tuli Ranskan Reimsissa ja Keke Rosbergin 1982 Ranskan Dijonissa, missä ajettiin Sveitsin GP.
Kaikkiaan viisi voittoa on vähin määrä, millä mestaruus on viety sitten Alain Prostin 1989, jolloin ranskalainen nappasi vain neljä täysosumaa.
Kaksi uutta kärkikymppiiin
Brasilia ja Kiina nousivat tämän vuoden kisoista kaikkien aikojen kärkikymmenikköön eniten ohituksia tarjonneina Grand Prix -tapahtumina. Brasilian finaalikisassa ylitettiin ensi kertaa sadan ohituksen haamuraja.
Rengasvalmistaja Pirellin tilastojen mukaan Interlagosissa kirjattiin kaikkiaan 147 ohitusta, mutta tarkemmin ohitukset määrittelevän tilastomies Michele Merlinon mukaan uusi ennätystulos on nyt 112 ohitusta.
Merlino laskee sijoitusten muuttumiset pysyvästi nopealla kierroksella.
Määrään ei vaikuta ensimmäisen kierroksen tapahtumat, joista on erillinen kirjanpito, eivät kierroksella ohittamiset tai paluu samalle kierrokselle edellä olevan kanssa. Lukuun ei vaikuta auton ohittaminen sen mennessä varikolle, eikä jonkin vian tai ulosajon vuoksi tapahtuva hidastaminen, kuten eivät myöskään kahden kuljettajan useammat paikanvaihdot samalla kierroksella.
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Ohituskisojen TOP10
Eniten ohituksia tuottaneet GP-kisat 1983-2012:
1. Brasilia 2012 – 112 ohitusta
2. Kanada 2011 – 89
3. USA-Länsi Long Beach 1983 – 79
4. Turkki 2011 – 79
5. Kiina 2012 – 72
6. Meksiko 1990 – 70
7. Brasilia 1983 – 68
8. Australia 1986 – 67
9. Portugali 1989 – 67
10. Etelä-Afrikka 1984 – 66
#26 Coke- Ylläpitäjä
- Viestien lukumäärä : 3859
Points : 9721
Join date : 21.01.2012
Ikä : 28
Vs: Formula 1 kausi 2013
Valtteri Bottas osaa myös juosta – kelpo aika kympillä
Ensi kaudella formula ykkösissä debytoiva Valtteri Bottas osallistui uudenvuodenaattona Vantaalla maantiejuoksukisaan.
Nastolalainen Bottas oli 10 kilometrin kisassa 22:s. Hänen aikansa oli 39.26, joka tarkoittaa kuntoilijalle räväkkää alle neljän minuutin kilometrivauhtia.
Hakunilan kaupunginosassa käydyn kilpailun voitti KU-58:n Tommi Hytönen ajalla 33.25. Hytönen sijoittui viime keväänä puolimaratonin SM-kilpailuissa neljänneksi.
Ilta-Sanomat
Ensi kaudella formula ykkösissä debytoiva Valtteri Bottas osallistui uudenvuodenaattona Vantaalla maantiejuoksukisaan.
Nastolalainen Bottas oli 10 kilometrin kisassa 22:s. Hänen aikansa oli 39.26, joka tarkoittaa kuntoilijalle räväkkää alle neljän minuutin kilometrivauhtia.
Hakunilan kaupunginosassa käydyn kilpailun voitti KU-58:n Tommi Hytönen ajalla 33.25. Hytönen sijoittui viime keväänä puolimaratonin SM-kilpailuissa neljänneksi.
Ilta-Sanomat
Sapwe- Viestien lukumäärä : 310
Points : 5977
Join date : 24.01.2012
Ikä : 28
Paikkakunta : Tuusula
Vs: Formula 1 kausi 2013
Räikkönen saa kuusi testipäivää
Lotus julkaisee uuden F1-autonsa jo tammikuussa. Asiasta kertoi Romain Grosjean Stade2-ohjelman haastattelussa. Jos ajankohta pitää paikkansa, voi Lotus olla F1-sirkuksen talleista ensimmäinen uuden autonsa esittelijä.
Talli aloittaa testaamisen uutta kautta varten helmikuun alussa. Kolme neljän päivän testirykäisyä ajetaan Jerezissä ja Barcelonassa. 12 päivän kokonaisuus jaetaan Grosjeanin ja Kimi Räikkösen kanssa puoliksi.
Kausi alkaa Australiassa maaliskuun alussa.
LÄHDE: CRASH.NET
IL
Räikkösellä läheiset suhteet Lotus-pomoon
Räikkönen ja Lopez Bahrainissa.
Lotuksen puheenjohtaja Gerard Lopez ja tallin ykköskuski Kimi Räikkönen ovat jatkuvasti yhteyksissä.
Lopez antoi italialaislehti Gazzetta dello Sportille haastattelun, jossa hän kertoo ylpeänä Räikkösen voittaneen monet epäilijät puolelleen sijoittumalla viime kaudella kuljettajien MM-sarjassa kolmanneksi.
- Kaikki, jotka epäilivät hänen motivaatiotaan tulevat nyt kertomaan minulle, että he tiesivät koko ajan Kimin olevan yhä todella vahva. Se saa minut hymyilemään. Tiesin, että niin kävisi. Räikkönen teki lujasti töitä saadakseen lahjakkuutensa esiin ja tulokset kertovat sen onnistuneen, Lopez sanoo lehdelle.
Miesten tuttavuus on vasta vuoden vanha, mutta Lopez on ottanut suojattinsa tiukasti siipiensä alle.
Lopez kehuu "Jäämiehen" taitoa keskittyä olennaiseen.
- Hän on löytänyt balanssin. Puhumme joka viikko ja hän on hyvällä tuulella. Hänellä on intoa ja himoa. Haluan talliini kuskeja, en robotteja.
LÄHDE: planet-f1.com
IL
Lotus julkaisee uuden F1-autonsa jo tammikuussa. Asiasta kertoi Romain Grosjean Stade2-ohjelman haastattelussa. Jos ajankohta pitää paikkansa, voi Lotus olla F1-sirkuksen talleista ensimmäinen uuden autonsa esittelijä.
Talli aloittaa testaamisen uutta kautta varten helmikuun alussa. Kolme neljän päivän testirykäisyä ajetaan Jerezissä ja Barcelonassa. 12 päivän kokonaisuus jaetaan Grosjeanin ja Kimi Räikkösen kanssa puoliksi.
Kausi alkaa Australiassa maaliskuun alussa.
LÄHDE: CRASH.NET
IL
Räikkösellä läheiset suhteet Lotus-pomoon
Räikkönen ja Lopez Bahrainissa.
Lotuksen puheenjohtaja Gerard Lopez ja tallin ykköskuski Kimi Räikkönen ovat jatkuvasti yhteyksissä.
Lopez antoi italialaislehti Gazzetta dello Sportille haastattelun, jossa hän kertoo ylpeänä Räikkösen voittaneen monet epäilijät puolelleen sijoittumalla viime kaudella kuljettajien MM-sarjassa kolmanneksi.
- Kaikki, jotka epäilivät hänen motivaatiotaan tulevat nyt kertomaan minulle, että he tiesivät koko ajan Kimin olevan yhä todella vahva. Se saa minut hymyilemään. Tiesin, että niin kävisi. Räikkönen teki lujasti töitä saadakseen lahjakkuutensa esiin ja tulokset kertovat sen onnistuneen, Lopez sanoo lehdelle.
Miesten tuttavuus on vasta vuoden vanha, mutta Lopez on ottanut suojattinsa tiukasti siipiensä alle.
Lopez kehuu "Jäämiehen" taitoa keskittyä olennaiseen.
- Hän on löytänyt balanssin. Puhumme joka viikko ja hän on hyvällä tuulella. Hänellä on intoa ja himoa. Haluan talliini kuskeja, en robotteja.
LÄHDE: planet-f1.com
IL
#26 Coke- Ylläpitäjä
- Viestien lukumäärä : 3859
Points : 9721
Join date : 21.01.2012
Ikä : 28
Vs: Formula 1 kausi 2013
Talli vahvisti: Bottaksen pomo hyppää kilpailijan leipiin
F1-talli Williamsin osaomistaja ja toimitusjohtaja Toto Wolff siirtyy Mercedes GP:n riveihin. Talli vahvisti asian maanantaina.
Wolff pysyy edelleen Williamsin omistajana. Tallin pääomistaja Frank Williams jatkaa tallin ylimpänä pomona, eikä Wolffille haeta korvaajaa. Hänen tehtävänsä jaetaan Williamsin johtokunnan kesken.
– Haluan kiittää Totoa hänen kovasta työstään ja sitoutumisestaan talliin. Hän oli avaintuki minulle viime kaudella, kun hän hoiti usean kisan, kun en päässyt osallistumaan, Frank Williams kommentoi tallin tiedotteessa.
– Sellaisia paikkoja, joita hänelle tarjottiin Mercedekseltä ei kuitenkaan tule vastaan usein. Totolla on pitkä historia heidän kanssaan ja en todellakaan aikonut seistä hänen tiellään.
Williamsin kuljettajat ensi kaudella ovat Valtteri Bottas ja Pastor Maldonado. Wolff on yksi Bottaksen managereista.
Wolffin odotetaan korvaavan sivuun siirretyn Norbert Haugin Mercedeksen moottoriurheilujohtajana.
MTV3
F1-talli Williamsin osaomistaja ja toimitusjohtaja Toto Wolff siirtyy Mercedes GP:n riveihin. Talli vahvisti asian maanantaina.
Wolff pysyy edelleen Williamsin omistajana. Tallin pääomistaja Frank Williams jatkaa tallin ylimpänä pomona, eikä Wolffille haeta korvaajaa. Hänen tehtävänsä jaetaan Williamsin johtokunnan kesken.
– Haluan kiittää Totoa hänen kovasta työstään ja sitoutumisestaan talliin. Hän oli avaintuki minulle viime kaudella, kun hän hoiti usean kisan, kun en päässyt osallistumaan, Frank Williams kommentoi tallin tiedotteessa.
– Sellaisia paikkoja, joita hänelle tarjottiin Mercedekseltä ei kuitenkaan tule vastaan usein. Totolla on pitkä historia heidän kanssaan ja en todellakaan aikonut seistä hänen tiellään.
Williamsin kuljettajat ensi kaudella ovat Valtteri Bottas ja Pastor Maldonado. Wolff on yksi Bottaksen managereista.
Wolffin odotetaan korvaavan sivuun siirretyn Norbert Haugin Mercedeksen moottoriurheilujohtajana.
MTV3
#26 Coke- Ylläpitäjä
- Viestien lukumäärä : 3859
Points : 9721
Join date : 21.01.2012
Ikä : 28
Vs: Formula 1 kausi 2013
Pirellin kauden 2013 rengasvärit selvillä
Super-pehmeä
Pehmeä
Medium
Kova
Välikeli
Sadekeli
Mitään muutoksia ei ole paitsi KOVA seoksen väri on vaihtunut oranssiin. Viime kaudella se oli tumman harmaa, josta tuli paljon valituksia koska sen sekoitti helposti MEDIUM renkaaseen, joka on hopean värinen.
Thef1.com
Super-pehmeä
Pehmeä
Medium
Kova
Välikeli
Sadekeli
Mitään muutoksia ei ole paitsi KOVA seoksen väri on vaihtunut oranssiin. Viime kaudella se oli tumman harmaa, josta tuli paljon valituksia koska sen sekoitti helposti MEDIUM renkaaseen, joka on hopean värinen.
Thef1.com
#26 Coke- Ylläpitäjä
- Viestien lukumäärä : 3859
Points : 9721
Join date : 21.01.2012
Ikä : 28
Vs: Formula 1 kausi 2013
Lotuksesta ensimmäinen F1-ajokkinsa julkistaja (Sportti.com)
Kimi Räikkösen Lotuksesta on tulossa ensimmäinen tulevan kauden F1-ajokkinsa julkistava tiimi. Lotus paljastaa E21-autonsa tehtaillaan Enstonessa 28. tammikuuta. Tilaisuus näytetään suorana lähetyksenä tiimin YouTube-kanavalla.
Viime kaudella Lotus sijoittui valmistajien MM-sarjassa seitsemänneksi. Kimi Räikkönen toi Abu Dhabissa tiimille sen ensimmäisen osakilpailuvoiton ja sijoittui kuljettajien MM-pisteissä kolmanneksi. Romain Grosjean puolestaan oli MM-sarjassa kahdeksas. Kummankin kuljettajan odotaan olevan paikalla auton paljastustilaisuudessa.
Toistaiseksi vahvistetut autonjulkistamiset
Lotus - Enstone 28.1.
McLaren - Woking 31.1.
Force India - Silverstone 1.2.
Ferrari - Maranello 1.2.
Sauber - Hinwil 2.2.
Red Bull - Milton Keynes 3.2.
Mercedes - Jerez 4.2.
Toro Rosso - Jerez 4.2.
Caterham - Jerez 5.2.
Williams - Barcelona 19.2.
Kubica palaa rata-auton rattiin – "Katsotaan, mitä sen jälkeen tapahtuu" (Mtv3.fi)
Entinen F1-tähti Robert Kubica testaa ensimmäistä kertaa DTM-autoa tällä viikolla.
Kubica hyppää Mercedeksen C-Coupe-auton puikkoihin Valencian Ricardo Tormo -radalla torstaina. Kubica haluaa nähdä, kuinka hän pärjää rata-auton kopissa.
- Odotan innolla sitä, että pääsen jälleen ottamaan tuntumaa rata-autoon. Kyseessä ovat kunnon testit vakituisella radalla, mikä on tärkeää, koska DTM Mercedes AMG C-Coupesta löytyy hyvin downforcea. Tämän testin perusteella on liian aikaista vetää johtopäätöksiä tulevaisuuteni suhteen. Odotan vain huomista - katsotaan, mitä sen jälkeen tapahtuu, Kubica kertoo DTM-sarjan nettisivuilla.
Puolalaiskuljettaja loukkaantui vakavasti ralliturmassa kaksi vuotta sitten. Viime vuoden loppupuolella Kubica palasi ralliautoon ja ajoi kansallisia kilpailuja Italiassa ja Ranskassa.
Kimi Räikkösen Lotuksesta on tulossa ensimmäinen tulevan kauden F1-ajokkinsa julkistava tiimi. Lotus paljastaa E21-autonsa tehtaillaan Enstonessa 28. tammikuuta. Tilaisuus näytetään suorana lähetyksenä tiimin YouTube-kanavalla.
Viime kaudella Lotus sijoittui valmistajien MM-sarjassa seitsemänneksi. Kimi Räikkönen toi Abu Dhabissa tiimille sen ensimmäisen osakilpailuvoiton ja sijoittui kuljettajien MM-pisteissä kolmanneksi. Romain Grosjean puolestaan oli MM-sarjassa kahdeksas. Kummankin kuljettajan odotaan olevan paikalla auton paljastustilaisuudessa.
Toistaiseksi vahvistetut autonjulkistamiset
Lotus - Enstone 28.1.
McLaren - Woking 31.1.
Force India - Silverstone 1.2.
Ferrari - Maranello 1.2.
Sauber - Hinwil 2.2.
Red Bull - Milton Keynes 3.2.
Mercedes - Jerez 4.2.
Toro Rosso - Jerez 4.2.
Caterham - Jerez 5.2.
Williams - Barcelona 19.2.
Kubica palaa rata-auton rattiin – "Katsotaan, mitä sen jälkeen tapahtuu" (Mtv3.fi)
Entinen F1-tähti Robert Kubica testaa ensimmäistä kertaa DTM-autoa tällä viikolla.
Kubica hyppää Mercedeksen C-Coupe-auton puikkoihin Valencian Ricardo Tormo -radalla torstaina. Kubica haluaa nähdä, kuinka hän pärjää rata-auton kopissa.
- Odotan innolla sitä, että pääsen jälleen ottamaan tuntumaa rata-autoon. Kyseessä ovat kunnon testit vakituisella radalla, mikä on tärkeää, koska DTM Mercedes AMG C-Coupesta löytyy hyvin downforcea. Tämän testin perusteella on liian aikaista vetää johtopäätöksiä tulevaisuuteni suhteen. Odotan vain huomista - katsotaan, mitä sen jälkeen tapahtuu, Kubica kertoo DTM-sarjan nettisivuilla.
Puolalaiskuljettaja loukkaantui vakavasti ralliturmassa kaksi vuotta sitten. Viime vuoden loppupuolella Kubica palasi ralliautoon ja ajoi kansallisia kilpailuja Italiassa ja Ranskassa.
#83 JuhohFin- Viestien lukumäärä : 649
Points : 6361
Join date : 21.01.2012
Vs: Formula 1 kausi 2013
Hylätyltä F1-radalta varastettu kaikki arvokas
Alkavan F1-kauden kisakalenterista pudonnut Valencian rata on puhdistettu varkaiden toimesta perinpohjaisesti.
Espanjan Valencia toimi Euroopan GP:n näyttämönä kaudet 2008-2012, mutta jo seitsemän kuukautta viimeisen osakilpailun jälkeen rata on ajautunut täydelliseen alennustilaan, kertoo espanjalainen Marca-lehti.
Lehti raportoi varkaiden vieneen rata-alueelta kaiken vähänkin arvokkaan irtaimiston viemärinkansia ja katuvalojen johtoja myöten.
Vaille valvontaa jätettyä katurataa käyttävät enää vain kodittomat yöpymispaikkanaan. Rata-alueelle vievä tunneli on myös lehden mukaan tulvaveden peittämä.
MTV3
Alkavan F1-kauden kisakalenterista pudonnut Valencian rata on puhdistettu varkaiden toimesta perinpohjaisesti.
Espanjan Valencia toimi Euroopan GP:n näyttämönä kaudet 2008-2012, mutta jo seitsemän kuukautta viimeisen osakilpailun jälkeen rata on ajautunut täydelliseen alennustilaan, kertoo espanjalainen Marca-lehti.
Lehti raportoi varkaiden vieneen rata-alueelta kaiken vähänkin arvokkaan irtaimiston viemärinkansia ja katuvalojen johtoja myöten.
Vaille valvontaa jätettyä katurataa käyttävät enää vain kodittomat yöpymispaikkanaan. Rata-alueelle vievä tunneli on myös lehden mukaan tulvaveden peittämä.
MTV3
#97 EuroJ- Viestien lukumäärä : 1109
Points : 6772
Join date : 21.01.2012
Ikä : 27
Paikkakunta : Lieksa / Joensuu
Vs: Formula 1 kausi 2013
Lotus sai uuden sponsorin
Kimi Räikkösen edustama Lotus-talli on tiedottanut uudesta monivuotisesta sponsorisopimuksesta vaatevalmistaja Alpinestarsin kanssa. Yhtiö tarjoaa tallille kilpa-ajotuotteitaan sekä teknistä tukea.
- Alpinestars on kansainvälisesti tunnettu ja arvostettu brändi, joten on fantastista tallillemme sopia kumppanuus sen kanssa, sanoo tallipäällikkö Eric Boullier.
- Odotan innokkaasti kuljettajiemme näkemistä Alpinestarsin ultrakevyissä, turvallisissa ja tyylikkäissä kisapuvuissa yhdessä ultrakevyen, turvallisen ja tyylikkään E21-auton kanssa, ranskalainen sanaili.
Sportti.com
Kimi Räikkösen edustama Lotus-talli on tiedottanut uudesta monivuotisesta sponsorisopimuksesta vaatevalmistaja Alpinestarsin kanssa. Yhtiö tarjoaa tallille kilpa-ajotuotteitaan sekä teknistä tukea.
- Alpinestars on kansainvälisesti tunnettu ja arvostettu brändi, joten on fantastista tallillemme sopia kumppanuus sen kanssa, sanoo tallipäällikkö Eric Boullier.
- Odotan innokkaasti kuljettajiemme näkemistä Alpinestarsin ultrakevyissä, turvallisissa ja tyylikkäissä kisapuvuissa yhdessä ultrakevyen, turvallisen ja tyylikkään E21-auton kanssa, ranskalainen sanaili.
Sportti.com
#26 Coke- Ylläpitäjä
- Viestien lukumäärä : 3859
Points : 9721
Join date : 21.01.2012
Ikä : 28
Vs: Formula 1 kausi 2013
Sotshin F1-kisa ensi vuoden marraskuussa (Sportti.com)
Formula ykköset tekevät ensi vuonna uuden aluevaltauksen, kun sarjan osakilpailu järjestetään ensi kertaa Venäjällä. Perjantaina Moskovassa järjestettiin tiedotustilaisuus, jossa Sotshin kaupungin pormestari Anatoli Pakhomov ilmoitti, että kisa järjestetään ensimmäisen kerran 2014 marraskuussa. Huhut kisaprojektin ongelmista hän lyttäsi perättömiksi.
- Radan rakennustyöt etenevät paikallishallinnon tarkassa valvonnassa. Kaikki on edennyt suunnitelmien mukaisesti. Jos ongelmia olisi ollut, olisimme pyytäneet apua muualta, Pakhomov ilmoitti.
Sotshin kisajärjestäjillä on sopimus F1-kisasta vuosille 2014-20. Sotshille vuosi 2014 on urheilullisesti todella merkittävä, kun maassa järjestetään silloin myös talviolympiakisat.
Formula ykköset tekevät ensi vuonna uuden aluevaltauksen, kun sarjan osakilpailu järjestetään ensi kertaa Venäjällä. Perjantaina Moskovassa järjestettiin tiedotustilaisuus, jossa Sotshin kaupungin pormestari Anatoli Pakhomov ilmoitti, että kisa järjestetään ensimmäisen kerran 2014 marraskuussa. Huhut kisaprojektin ongelmista hän lyttäsi perättömiksi.
- Radan rakennustyöt etenevät paikallishallinnon tarkassa valvonnassa. Kaikki on edennyt suunnitelmien mukaisesti. Jos ongelmia olisi ollut, olisimme pyytäneet apua muualta, Pakhomov ilmoitti.
Sotshin kisajärjestäjillä on sopimus F1-kisasta vuosille 2014-20. Sotshille vuosi 2014 on urheilullisesti todella merkittävä, kun maassa järjestetään silloin myös talviolympiakisat.
#83 JuhohFin- Viestien lukumäärä : 649
Points : 6361
Join date : 21.01.2012
Vs: Formula 1 kausi 2013
Espanjalainen lehti väittää: Tämä on F2013
Massa kesyttää tässä testeissä viime vuoden Ferraria
Espanjalainen Marca lehti väittää saaneensa kuvan uudesta F2013. Kyseessä ei ole pelkkä kuva autosta, vaan myös tarkkoja tietoa auton tiedoista.
Katso kuva täältä
Massa kesyttää tässä testeissä viime vuoden Ferraria
Espanjalainen Marca lehti väittää saaneensa kuvan uudesta F2013. Kyseessä ei ole pelkkä kuva autosta, vaan myös tarkkoja tietoa auton tiedoista.
Katso kuva täältä
#26 Coke- Ylläpitäjä
- Viestien lukumäärä : 3859
Points : 9721
Join date : 21.01.2012
Ikä : 28
Vs: Formula 1 kausi 2013
Vakava krisi uhkaa Formula ykkösiä (Sportti.com)
Red Bullin Christian Horner, McLarenin Martin Whitmarsh ja Mercedeksen Niki Lauda kävivät kuluneella viikolla Ferrari päämajassa Maranellossa neuvottelemassa Ferrarin Luca di Montezemolon ja F1:n kaupallisen oikeuksien haltijan Bernie Ecclestonen kanssa Formula ykkösten tulonjaon määrittävästä uudesta Concorde-sopimuksesta. Auto Motor und Sportin mukaan neuvotteluissa osapuolet olivat harvinaisen yksimielisiä.
F1-tallit ovat päässeet yhteisymmärrykseen siitä, että ne saavat 60 prosenttia F1:n tuotoista ja loput jäävät Ecclestonen hallinnoimalle Formula One Management-yhtiölle. Kansainvälisen autoliiton FIA:n vaatimaa 40 miljoonan dollarin kiinteää summaa ei kuitenkaan hyväksytä ja neuvottelut ovat umpikujassa, koska sopimukseen tulee päästä myös FIA:n kanssa.
F1:n osallistumisehdot määrittävä Concorde-sopimus umpeutui viime kauden jälkeen. Uuden sopimuksen suhteen ei olla päästy muusta yhteisymmärrykseen kuin tulonjaosta.
- Emme välttämättä tarvitse uutta sopimusta. Voimme järjestää kisoja ilmankin. Itselleni ei ole väliä, onko meillä sopimusta vai ei, julisti Bernie Ecclestonen ESPN:lle.
Ecclestonen puheista huolimatta F1 voi joutua vakavaan kriisiin, jos uutta sopimusta ei saada aikaiseksi. Concorde-sopimuksessa määritellään myös lajin teknisiä sääntöjä ja kustannuksia. Pienet tallit vaativat teknisiä rajoituksia ja kulukattoa, mitä suuremmat tallit eivät hyväksy. Pahimmassa tapauksessa edessä on tallien konkurssiaalto ja joukkokato.
Myös FIA:n vaatimukset 40 miljoonasta, joka moninkertaistaa kattojärjestön osuuden voitosta on ongelmallinen. FIA määrittää F1-säännöt ja kriisi FIA:n ja tallien välillä voi olla tuhoisa takaisku koko sarjalle.
Red Bullin Christian Horner, McLarenin Martin Whitmarsh ja Mercedeksen Niki Lauda kävivät kuluneella viikolla Ferrari päämajassa Maranellossa neuvottelemassa Ferrarin Luca di Montezemolon ja F1:n kaupallisen oikeuksien haltijan Bernie Ecclestonen kanssa Formula ykkösten tulonjaon määrittävästä uudesta Concorde-sopimuksesta. Auto Motor und Sportin mukaan neuvotteluissa osapuolet olivat harvinaisen yksimielisiä.
F1-tallit ovat päässeet yhteisymmärrykseen siitä, että ne saavat 60 prosenttia F1:n tuotoista ja loput jäävät Ecclestonen hallinnoimalle Formula One Management-yhtiölle. Kansainvälisen autoliiton FIA:n vaatimaa 40 miljoonan dollarin kiinteää summaa ei kuitenkaan hyväksytä ja neuvottelut ovat umpikujassa, koska sopimukseen tulee päästä myös FIA:n kanssa.
F1:n osallistumisehdot määrittävä Concorde-sopimus umpeutui viime kauden jälkeen. Uuden sopimuksen suhteen ei olla päästy muusta yhteisymmärrykseen kuin tulonjaosta.
- Emme välttämättä tarvitse uutta sopimusta. Voimme järjestää kisoja ilmankin. Itselleni ei ole väliä, onko meillä sopimusta vai ei, julisti Bernie Ecclestonen ESPN:lle.
Ecclestonen puheista huolimatta F1 voi joutua vakavaan kriisiin, jos uutta sopimusta ei saada aikaiseksi. Concorde-sopimuksessa määritellään myös lajin teknisiä sääntöjä ja kustannuksia. Pienet tallit vaativat teknisiä rajoituksia ja kulukattoa, mitä suuremmat tallit eivät hyväksy. Pahimmassa tapauksessa edessä on tallien konkurssiaalto ja joukkokato.
Myös FIA:n vaatimukset 40 miljoonasta, joka moninkertaistaa kattojärjestön osuuden voitosta on ongelmallinen. FIA määrittää F1-säännöt ja kriisi FIA:n ja tallien välillä voi olla tuhoisa takaisku koko sarjalle.
#83 JuhohFin- Viestien lukumäärä : 649
Points : 6361
Join date : 21.01.2012
Sivu 1 / 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Similar topics
» Formula 1 kausi 2015
» Formula 1 kausi 2014
» Formula 1 kausi 2012
» Formula 1 kausi 2014 tallipaikat [veikkaukset]
» World Rally Championship ( WRC ) - Kausi 2013
» Formula 1 kausi 2014
» Formula 1 kausi 2012
» Formula 1 kausi 2014 tallipaikat [veikkaukset]
» World Rally Championship ( WRC ) - Kausi 2013
Sivu 1 / 10
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
To 1 Helmi 2024 - 9:34 kirjoittaja #33 Ake
» F1 2023 MyDriver Career
Ke 28 Kesä 2023 - 9:46 kirjoittaja #26 Coke
» DiRT Rally 2.0
Ti 20 Syys 2022 - 0:47 kirjoittaja #26 Coke
» F1 2021 My Driver Career
Ke 26 Tammi 2022 - 12:23 kirjoittaja #26 Coke
» F1 2020 My Driver Career
Ti 15 Kesä 2021 - 2:34 kirjoittaja #26 Coke
» hanskin myteam career
Ti 2 Helmi 2021 - 4:05 kirjoittaja #69 metalman725
» Vapaata keskustelua
Su 10 Tammi 2021 - 12:42 kirjoittaja #69 metalman725
» Coken ja ELHanderoksen Red bull Co-op
To 12 Marras 2020 - 2:24 kirjoittaja #69 metalman725
» F1 2020 My Own Team
To 6 Elo 2020 - 4:57 kirjoittaja #26 Coke